Coca - cola

Sempre he volgut fer un treball sobre aquesta empresa i al no arribar mai el moment, he pensat que poder parlar-ne al blog serà la millor opció.
Per tant, avui parlaré de una de les marques globals més importants del món i que està de les primeres en quant a estratègies de màrqueting. En la meva opinió, la primera. Es gairebé impossible trobar un lloc al món on la marca Coca-cola no sigui reconeguda.
Des de la seva creació l’any 1886 per John Pemberton, la Coca-cola i la seva famosa fórmula secreta s’han convertit en tot un símbol.

Penso que el tema de la marca Coca-cola és força interessant i m’agradaria tocar varis temes.

En quan al logotip del producte, penso que no seria massa útil canviar-lo, ja que a part de ser senzill arriba a cridar l’atenció per la seva tipografia i colors cridaners.




Tipografia: Comercial Script BT
Lletra: Normal 16
Colors: De fons color vermell i la tipografia de color blanc

En quant a les estratègies de packaging d’aquest producte, van ser primordialment: Moviment i simetria per a que aquest sigui més dinàmic i interactiu.


El problema primordial és l’alt nivell de competència que té. Per això intenta utilitzar estratègies de màrqueting per oferir als clients alguna cosa que valorin i que la competència no tingui.





Coca-cola, intenta assegurar-se que les seves històries contenen alguna cosa nova i sorprenent. En el món del màrqueting i la publicitat, és una de les marques més atractives, creatives e innovadores. Una marca pionera en quant a tendències noves de publicitat i màrqueting.
Ja no només si parlem dels èxits publicitaris, sinó també del seu ilimitqat i extens merchandaising, ens adonem que és una de les marques que més diners inverteix en publicitat a nivell mundial.
Haddon Sundblom, va ser un pintor estatunidenc d’origen suec. Ell va ser l’encarregat de remodelar la imatge de Pare Noel per encàrreg de l’empresa Coca-cola. Des de llavors, el Pare Noel es va fer més alt, més gros, de rostre alegre, amable i bondadós. Vestit de vermell amb rivets blancs, que eren els colors oficials de la Coca-cola. Aquest personatge va tenir gran èxit en la campanya de 1931, i el pintor va anar fent retocs els anys següents.


1931- ‘My hat’s off to the pause that refreshes’             1936- ‘Me too’
                      

1937- ‘Give and Take.’ Say I’                                          1941- ‘Thirst asks nothing more’
                 




1949- ‘Travel refreshed’                                                 1953– ‘The pause that refreshes’
                       

1961- ‘When friends drop in’                                          1964- And beyond
               




Però sens dubte, es important el que l’ha caracteritzat en els últims temps.  El Brand Content. La generació de continguts i experiències de la marca on els consumidors són els autèntics protagonistes. Amb això la marca Coca-cola, s’ha transformat per convertir-se en un icona de la nostra cultura que adopta i arriba a grans valors que són la emoció, la felicitat, i ha sigut capaç de facilitar raons per transmetre els seus missatges. Tot i les diverses crítiques, em sembla una idea de màrqueting genial. I parant-me a pensar, només ens cal esperar per veure fins a on arribarà Coca-cola.

This entry was posted on lunes, 18 de noviembre de 2013. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. Responses are currently closed.