Sempre he volgut
fer un treball sobre aquesta empresa i al no arribar mai el moment, he pensat
que poder parlar-ne al blog serà la millor opció.
Per tant, avui
parlaré de una de les marques globals més importants del món i que està de les
primeres en quant a estratègies de màrqueting. En la meva opinió, la primera.
Es gairebé impossible trobar un lloc al món on la marca Coca-cola no sigui
reconeguda.
Des de la seva
creació l’any 1886 per John Pemberton, la Coca-cola i la seva famosa fórmula
secreta s’han convertit en tot un símbol.
Penso que el tema
de la marca Coca-cola és força interessant i m’agradaria tocar varis temes.
En quan al logotip
del producte, penso que no seria massa útil canviar-lo, ja que a part de ser
senzill arriba a cridar l’atenció per la seva tipografia i colors cridaners.
Tipografia: Comercial Script BT
Lletra: Normal 16
Lletra: Normal 16
Colors: De fons color vermell i la tipografia
de color blanc
En quant a les estratègies de packaging d’aquest producte, van ser primordialment: Moviment i simetria per a que aquest sigui més dinàmic i interactiu.
El problema primordial és l’alt nivell de competència que té. Per això intenta utilitzar estratègies de màrqueting per oferir als clients alguna cosa que valorin i que la competència no tingui.
Coca-cola, intenta
assegurar-se que les seves històries contenen alguna cosa nova i sorprenent. En
el món del màrqueting i la publicitat, és una de les marques més atractives,
creatives e innovadores. Una marca pionera en quant a tendències noves de
publicitat i màrqueting.
Ja no només si
parlem dels èxits publicitaris, sinó també del seu ilimitqat i extens
merchandaising, ens adonem que és una de les marques que més diners inverteix
en publicitat a nivell mundial.
Haddon Sundblom, va ser un pintor estatunidenc
d’origen suec. Ell va ser l’encarregat de remodelar la imatge de Pare Noel per
encàrreg de l’empresa Coca-cola. Des de llavors, el Pare Noel es va fer més
alt, més gros, de rostre alegre, amable i bondadós. Vestit de vermell amb
rivets blancs, que eren els colors oficials de la Coca-cola. Aquest personatge
va tenir gran èxit en la campanya de 1931, i el pintor va anar fent retocs els
anys següents.
1931- ‘My hat’s off to the pause that
refreshes’ 1936- ‘Me too’
1937- ‘Give and Take.’ Say I’ 1941- ‘Thirst asks nothing more’
1949- ‘Travel refreshed’ 1953– ‘The pause that refreshes’
1961- ‘When friends drop in’ 1964- And beyond
Però sens dubte, es important el que l’ha caracteritzat en els últims temps. El Brand Content. La generació de continguts
i experiències de la marca on els consumidors són els autèntics protagonistes.
Amb això la marca Coca-cola, s’ha transformat per convertir-se en un icona de
la nostra cultura que adopta i arriba a grans valors que són la emoció, la
felicitat, i ha sigut capaç de facilitar raons per transmetre els seus
missatges. Tot i les diverses crítiques, em sembla una idea de màrqueting
genial. I parant-me a pensar, només ens cal esperar per veure fins a on
arribarà Coca-cola.